25 Ocak 2009 Pazar

Cem Dizdar























Gümüşsuyundan stada doğru elimde kutu bira , gönlümde siyah-beyaz heyecan , aklımda tribün koşar adım keyifli yol alırken çokça rastladığım bizim oraların en fiyakalı abilerindendir candy'si . Hemen arkamızda bir iki arkadaşı ile sessiz seyreyler sahayı , diğer tezahürat manyaklarını . Sonra alır eline kalemi hislerimize tercüman olur , bizlerin derdi tasası fikri onda vücut , gazetede köşe bulur . Forzada kopyalanıp yapıştırılası en olası yazarlardan biridir . Biz Beşiktaşlı kardeşleri gibi Başarı için her yolun mübah olmadığını & rengin önemli değil gönlün önemli olduğunu & tv'lere çıkıp da taraftar borazanlığı yapmayı sevmediğini & nostalji sever yapısını bildiğimizden dolayı gönlümüze kazınmıştır . İbrahim Altınsay'ı peşine takıp Nevizadede ikisine bir büyük ısmarlamayı teklif edesim geliyor , yıllar sonra Beşiktaş konuşup keyiflenirim diye düşünüyorum . Neyse eyvallah - teklifim baki , uzattım fuzuli . Saygılar abi diyorum ve sizleri kendisi ile başbaşa bırakıyorum :

Cem Dizdar :

"Futbol da bütün oyunlar gibi 'kültür'dür . Haliyle zengin ve çok öğretici , ilerletici bir içeriğe sahiptir . Ama onu doğru okumak koşuluyla . Futbol aslında bize bu hayatta kim olduğumuzu ve nerede durduğumuzu da gösterir . Bu ona nereden ve nasıl baktığımıza bağlıdır . "Basit bir oyun yahu! Bu kadar büyük lafa bu kadar kafa yormaya gerek yok" diyorsanız bence futbolu anlamıyorsunuz . Etrafına bu kadar kuvvetli iktidar ilişkileri örebilen kaç oyun biliyorsunuz? Kaç oyun bu kadar muazzam bir kalabalığın eğlenmesine , gülmesine , üzülmesine neden olabiliyor? Kaç oyun biliyorsunuz insanı bu kadar derinden etkileyebilen?"

- Bir futbol programında eski MHK Başkanı Bülent Yavuz'un asker olduğu dönemde sizi dövdüğünü açıkladınız . Daha sonra bu olayla ilgili Bülent Yavuz , bu durumu hatırlamadığını söyledi . Bu konuya bir açıklık getirir misiniz ?

- Onun hatırlamasına gerek yok . Yumruğu yiyen benim, ben hatırlıyorum . Onlar unutacak , biz hiç aklımızdan çıkarmayacağız , mesele bu ...

http://acetobalsamico.blogspot.com/

Hiç yorum yok: